Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ & ΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΤΡΙΤΗ 30 MΑΪΟΥ: Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, γεμάτοι ενθουσιασμό  συγκεντρωθήκαμε στην είσοδο του επιβατικού σταθμού του λιμένα Ηρακλείου προκειμένου να επιβιβαστούμε σε πλοίο των Μινωικών γραμμών με προορισμό τον Πειραιά.

ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΜΑΪΟΥ: Φτάνουμε στο λιμάνι του Πειραιά και μετ από μια σύντομη διαδρομή με το λεωφορείο, φτάνουμε στην πλατεία Συντάγματος για ένα σύντομο πρωινό πριν ξεκινήσει το σημερινό μας πρόγραμμα.   Πρώτος σταθμός της εκδρομής μας ήταν η παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Περπατώ με την τάξη μου στην Πλάκα» του Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης. Με τη βοήθεια του υπεύθυνου από το μουσείο, περπατήσαμε τα στενά δρομάκια της ιστορικής συνοικίας, της Πλάκας, είδαμε την οδό Τριπόδων, τον αρχαιότερο και μακροβιότερο δρόμο της Ευρώπης, το σπίτι του νομπελίστα ποιητή Γιώργου Σεφέρη, τα Αναφιώτικα, τη γραφική γειτονιά πάνω από την Ακρόπολη, απ’ όπου η θέα της πόλης είναι καταπληκτική, το παρεκκλήσι του Παναγίου τάφου, και φυσικά εντοπίσαμε διάφορα σημεία και οικίες  που έχουν αποτελέσει σημείο αναφοράς στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Καταλήξαμε στο χώρο του Μουσείου, όπου εκπαιδευτικοί και γονείς θυμηθήκαμε και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν,  αναπαράσταση σχολικής αίθουσας, χάρτες και αντικείμενα  μιας παλιότερης εποχής.

Στη συνέχεια το ραντεβού μας ήταν στις 12.00  για την προγραμματισμένη επίσκεψή μας στη Βουλή των Ελλήνων. Εκπαιδευτικοί και μαθητές συναντήσαμε τον υπεύθυνο της επίσκεψης μας στο χώρο. Η υπεύθυνη της επίσκεψης μας οδήγησε στην αίθουσα των συνεδριάσεων.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καθίσουν σε κάποια από τα έδρανα των βουλευτών, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της συγκεκριμένης αίθουσας, τον τρόπο των συνεδριάσεων και της ψηφοφορίας, ενώ τους έδειξαν επίσης, πού κάθονται οι βουλευτές,   τα μέλη της κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της Βουλής.

Στη συνέχεια ανεβήκαμε στην αίθουσα Ελευθέριος Βενιζέλος που κάθε χρόνο φιλοξενεί περιοδικές εκθέσεις που σχετίζονται με τον κοινοβουλευτικό βίο και την ιστορία της Ελλάδας. Η φετινή έκθεση είχε θέμα: “Αντικρίζοντας την Ελευθερία στη Βουλή των Ελλήνων, δύο αιώνες μετά”.

Μετά από τις απαραίτητες φωτογραφίες, ολοκληρώσαμε την επίσκεψή μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και   αναχωρήσαμε από το χώρο.

Βγαίνοντας πήγαμε στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, όπου πραγματοποιούταν αλλαγή φρουράς με τους Εύζωνες. Μια εντυπωσιακή τελετή που προκαλεί τον θαυμασμό όλων όσων βρίσκονται στο σημείο την ώρα εκείνη.

Μετά από σύντομο διάλειμμα για ένα πρόχειρο φαγητό συνεχίσαμε το πρόγραμμά μας με την επίσκεψη στην Παλαιά Βουλή. Το κτίριο αποτελεί ένα από τα πλέον ιστορικά κτίσματα της πόλης, υπήρξε ο χώρος που πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες συνεδριάσεις των βουλευτών μετά την παραχώρηση του Συντάγματος από τον Όθωνα και σήμερα φιλοξενεί το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, με πλήθος σημαντικών ιστορικών αντικειμένων από την τουρκοκρατία, την επανάσταση του 21, τους απελευθερωτικούς αγώνες, την απελευθέρωση και τη ζωή των Ελλήνων από τότε  μέχρι σήμερα.

Στη συνέχεια φτάσαμε στο ξενοδοχείο για σύντομη ξεκούραση, καθώς το πρόγραμμα συνεχιζόταν τις βραδινές ώρες με επίσκεψη στο Αστεροσκοπείο Αθηνών που βρίσκεται στο λόφο των Νυμφών.

Στο χώρο,  μάς έγινε σύντομη ξενάγηση από ειδικευμένο προσωπικό και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε αρκετές πληροφορίες που αφορούν το χώρο της αστροφυσικής και να δούμε διάφορα σημαντικά όργανα που διαθέτει το αστεροσκοπείο παλαιότερα και νεότερα αλλά και στη συνέχεια οδηγηθήκαμε στο χώρο του παρατηρητηρίου με το μεγάλο τηλεσκόπιο, γνωστό ως  «Τηλεσκόπιο Δωρίδη», για νυχτερινή παρατήρηση, όπου ευτυχώς ο ουρανός ήταν καθαρός και είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε μια όψη του φεγγαριού με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου

Φεύγοντας από το λόφο των Νυμφών, περπατήσαμε μέχρι του Ψυρρή, καθώς είχε πραγματοποιηθεί κράτηση σε κέντρο της περιοχής, δίνοντάς μας την ευκαιρία για μια ομαδική έξοδο. Ήταν μια ευκαιρία να  χαλαρώσουμε, να απολαύσουμε την παρέα. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά και με χορό, κέφι και τραγούδι να περάσουμε μια βραδιά που έδωσαν μια ευχάριστη νότα στην εκδρομή μας.

ΠΕΜΠΤΗ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ:  Οι επισκέψεις μας σήμερα ξεκίνησαν με τον ιερό  βράχο της Ακροπόλεως, όπου είδαμε τον  μοναδικό και επιβλητικό Παρθενώνα,  έργο του Ικτίνου και Καλλικράτη  447 π.Χ, τον οποίο οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν χτίσει προς τιμήν της προστάτιδας τους θεάς Αθηνάς και ο οποίος αποτελεί σύμβολο της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. το Ερεχθείο με τις Καρυάτιδες, τα Προπύλαια, το ναό της Αππτέρου Νίκης κ.ά.  Θαυμάσαμε, επίσης, το θέατρο του Ηρώδη του Αττικού,  την Πνύκα, το μνημείο του Φιλοπάππου, το Λυκαβηττό κλπ.

Ακολούθησε η  επίσκεψη μας στο Νέο Μουσείο της Ακρόποληςένα πολύ σημαντικό και σύγχρονο μουσείο,  ένα από τα μεγαλύτερα και πλουσιότερα σε εκθέματα στον κόσμο. Περιλαμβάνει πλήθος εκθεμάτων που βρέθηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, αγάλματα, αετώματα, είδη καθημερινής χρήσης και λατρείας. Αναμφισβήτητα όμως, ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα του Μουσείου αποτελούν οι Καρυάτιδες, τοποθετημένες σε περίοπτη θέση, δίνοντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα  να θαυμάσει την τελειότητα της τέχνης του 5ου π.Χ. αιώνα.

Στο ανώτατο επίπεδο του μουσείου βρίσκεται η αίθουσα με την αναπαράσταση της ζωφόρου και των αετωμάτων του Παρθενώνα, όπου εκτίθενται όλα τα σωζόμενα στην Αθήνα γλυπτά του μνημείου. Οι διαφανείς υαλοπίνακες επιτρέπουν την άμεση οπτική επαφή με το αρχιτεκτονικό μνημείο από το οποίο προέρχονται, ενώ η αισθητή απουσία πολλών μαρμάρων τα οποία βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο, πληγώνει τόσο το μνημείο όσο και τον επισκέπτη.

Το μεσημέρι υπήρχε ελεύθερος χρόνος για φαγητό και στη συνέχεια το ραντεβού μας ήταν στο Πλανητάριο. επισκεφθήκαμε το Πλανητάριο προκειμένου να παρακολουθήσουμε στη θόλο, το ημισφαιρικό θέατρο εικονικής πραγματικότητας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το κέντρο του κόσμου».

Επόμενη προγραμματισμένη επίσκεψή μας ήταν το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος  Σταύρος Νιάρχος.   Το ΚΠΙΣΝ, σχεδιασμένο από το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Renzo Piano Building Workshop, περιλαμβάνει τις νέες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, καθώς και το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος. Το τεράστιο αυτό έργο άνοιξε τις πύλες του στο κοινό στις 23 Φεβρουαρίου 2017.  Μας δόθηκε η δυνατότητα να επισκεφθούμε τη βιβλιοθήκη, το τεράστιο πάρκο, με τους χώρους αναψυχής.

Το υπόλοιπο απόγευμα και το βράδυ ήταν ελεύθερα για να τα αξιοποιήσει ο καθένας όπως επιθυμούσε.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΙΟΥΝΙΟΥ: Τελευταία μέρα του τριήμερου ταξιδιού μας και αν και ο καιρός είναι ασταθής σήμερα, ξεκινάμε για το Αττικό Ζωολογικό πάρκο στα Σπάτα. Στο πάρκο, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά ένα πλήθος ζώων που φιλοξενούνται εκεί, θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, συνολικά 400 διαφορετικά είδη, τα οποία προέρχονται από όλες τις ηπείρους και όλα τα μέρη του πλανήτη.

Κινηθήκαμε προς όλες τις κατευθύνσεις, απολαύσαμε το υπέροχο πάρκο και γεμάτοι από εικόνες και εμπειρίες αναχωρήσαμε για το εκπτωτικό χωριό για το μεσημεριανό φαγητό και μερικά ψώνια για όσους το επιθυμούσαν.

Αναχωρώντας το απόγευμα, κατευθυνθήκαμε προς το Σούνιο, το νοτιότερο άκρο της Αττικής και  σημαντικό στρατηγικό σημείο της αρχαιότητας. Πάνω στο βράχο δεσπόζει ο σημαντικός ναός του Ποσειδώνα, χτισμένος την ίδια εποχή με τον Παρθενώνα  Η περίοπτη θέση του πάνω από τη θάλασσα στο νοτιοανατολικό άκρο της Αττικής έκανε το ναό για τους ναυτικούς σημάδι ότι βρίσκονταν κοντά στον Πειραιά. Η θέα από το ναό είναι μαγευτική. Όταν ο ορίζοντας είναι καθαρός, διακρίνεται από τον ναό του Ποσειδώνα η Κέα, η Κύθνος, ακόμα και η Σέριφος στα νοτιοανατολικά και η Αίγινα στα δυτικά.

Δυστυχώς, το ψιλόβροχο που μας συντρόφευε κατά τη διάρκεια της διαδρομής, συνεχίστηκε και κατά την παραμονή μας στο Σούνιο και δεν μας επέτρεψε να ολοκληρώσουμε την επίσκεψή μας όπως θα θέλαμε.

Η εκδρομή μας σιγά σιγά έφτανε στο τέλος της. Το λεωφορείο μας μετέφερε  στο λιμάνι, καθώς είχε έρθει η ώρα να επιβιβαστούμε και πάλι στο πλοίο για το ταξίδι της επιστροφής.

ΣΑΒΒΑΤΟ  3 ΙΟΥΝΙΟΥ: Η άφιξή μας στο λιμάνι του Ηρακλείου σήμανε και το τέλος της εκδρομής μας, αφήνοντας μας ωστόσο με τις καλύτερες εντυπώσεις για μια εκδρομή που κύλησε όμορφα και χωρίς απρόοπτα.

Ευχαριστήριο

Ως Διευθύντρια του Σχολείου θα ήθελα να ευχαριστήσω τους/τις εκπαιδευτικούς του Σχολείου Αγγελίδη Γαβριήλ, Μανιαδάκη Ελένη και Σεγρεδάκη Μαριλένα που συμμετείχαν στην εκδρομή και συνέβαλαν στην καλή οργάνωση και την επιτυχία της.

Το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις προσπάθειες που κατέβαλαν προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το εισιτήριο των παιδιών.

Τους γονείς και μαθητές που συμμετείχαν, για τη συμβολή τους στην ομαλή και χωρίς απρόοπτα υλοποίηση της εκδρομής, μιας εκδρομής που όλοι οι μαθητές/τριες περίμεναν με ανυπομονησία από την αρχή του σχολικού έτους.

Εύχομαι στα παιδιά καλή πρόοδο, να επιτύχουν όλους τους στόχους τους, να φτάσουν ψηλά και να απολαύσουν και στο μέλλον πολλές μαθητικές  εκδρομές που θα τους μείνουν αξέχαστες.