Πρόγραμμα «Μπορούμε στο Σχολείο»
Την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου και την Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου, οι μαθητές/τριες
του Δ2 και Δ1
τμήματος, αντίστοιχα, παρακολούθησαν διαδικτυακά το πρόγραμμα: «Μπορούμε στο Σχολείο».
Μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος, οι μαθητές
γνώρισαν πρακτικές λύσεις για τον περιορισμό της σπατάλης φαγητού και τη
σημασία της δημιουργίας κοινωνικής συνείδησης.
Η εισαγωγική
συζήτηση που έγινε με τους μαθητές, από την υπεύθυνη του προγράμματος, κυρία Δανδουλάκη Μαρία και τον
συντονισμό του δασκάλου της τάξης, είχε σαν αποτέλεσμα την εκδήλωση μεγάλου
ενδιαφέροντος από πλευράς των μαθητών για ένα θέμα το οποίο βιώνουν και οι
ίδιοι στην καθημερινή κατανάλωση φαγητού.
Αρχικά, οι μαθητές ενημερώθηκαν για το τι είναι το «Μπορούμε» με σύντομη βιντεοπαρουσίαση.
Μέσα από την διαδικασία ερωτήσεων, έγινε η ανίχνευση
προϋπάρχουσας γνώσης των μαθητών για το θέμα της σπατάλης του φαγητού, τον εθελοντισμό,
την αξιοποίηση του περισσευούμενου φαγητού, και την έκφραση σκέψεων, εμπειριών
και συναισθημάτων.
Οι μαθητές αρκετά
ενθουσιασμένοι από τη δράση και με
ανιχνεύσιμο αυθορμητισμό, απάντησαν με
ευκολία και ενεργή διάθεση σε ερωτήσεις όπως:
Τι σημαίνει εθελοντισμός;
Τι σημαίνει σπατάλη φαγητού;
Σε ποια μέρη τη συναντούν γύρω τους;
Τι κάνουν το περισσευούμενο φαγητό στο σπίτι; (ιδέες και
λύσεις για αξιοποίηση περισσευούμενου φαγητού).
Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε το περισσευούμενο φαγητό;
Στη συνέχεια, με
αφορμή το φωτογραφικό υλικό που μας
παρουσίασε η υπεύθυνη του προγράμματος, (τραπέζι με περισσευούμενα φαγητά, φαγητό
δίπλα σε κάδο σκουπιδιών, «άσχημα» φρούτα και λαχανικά),
έγινε σχολιασμός όλων αυτών από πλευράς μαθητών με
αποτέλεσμα την έκφραση σκέψεων, εμπειριών και συναισθημάτων.
Στο τελικό στάδιο
του προγράμματος, οι μαθητές με τη βοήθεια του έντυπου φύλλου μελέτης, του
«Δεκάλογου για τη μείωση της σπατάλης φαγητού», κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα
κολλάζ με συνθήματα κατά της σπατάλης φαγητού, ιδέες και προτάσεις για το πώς μπορούμε
να μειώσουμε τη σπατάλη φαγητού.