Σάββατο 27 Ιουλίου 2019

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ
ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ & ΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  17 MΑΪΟΥ: Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, γεμάτοι ενθουσιασμό  συγκεντρωθήκαμε στην είσοδο του επιβατικού σταθμού του λιμένα Ηρακλείου προκειμένου να επιβιβαστούμε σε πλοίο των Μινωικών γραμμών με προορισμό τον Πειραιά.

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΪΟΥ:  Πρώτος
σταθμός της εκδρομής μας το Αττικό Ζωολογικό πάρκο στα Σπάτα. Αρχικά είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά ένα πλήθος ζώων που φιλοξενούνται στο χώρο αυτό, θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, συνολικά 400 διαφορετικά είδη, τα οποία προέρχονται από όλες τις ηπείρους και όλα τα μέρη του πλανήτη και στη συνέχεια να παρακολουθήσουμε ένα εντυπωσιακό θέαμα με τα δελφίνια που φιλοξενούνται στο χώρο του πάρκου.

Ξεκουραστήκαμε, δροσιστήκαμε απολαύσαμε το υπέροχο πάρκο και γεμάτοι από εικόνες και εμπειρίες αναχωρήσαμε για το εκπτωτικό χωριό για το μεσημεριανό φαγητό και μερικά ψώνια για όσους το επιθυμούσαν.

Επόμενος σταθμός μας ο Μαραθώνας. Αρχικά επισκεφθήκαμε το χώρο που έγινε η μάχη του Μαραθώνα το 490 π.Χ.  και τον τύμβο που στήθηκε προς τιμή των πεσόντων. Μια μακέτα του χώρου μας έδωσε τη δυνατότητα να θυμηθούμε τα γεγονότα της μάχης και την μεγάλη νίκη των Ελλήνων εναντίον των Περσών.
Φεύγοντας, είδαμε και το σημείο εκκίνησης του Μαραθώνιου δρόμου, του δρόμου που διήνυσε ο Φειδιππίδης προκειμένου να αναγγείλει στους Αθηναίους το αποτέλεσμα της μάχης.
 Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη Λίμνη Μαραθώνα στο σημείο που βρίσκεται το φράγμα, καθώς πρόκειται για μια τεχνητή λίμνη.  Η λίμνη συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σημαντικότερους υγρότοπους της Αττικής εξαιτίας της πληθώρας των ειδών που φιλοξενεί. Δημιουργήθηκε το 1931 μετά την ανύψωση του φράγματος και έως το 1959 αποτελούσε τη βασική πηγή υδροδότησης της Αθήνας.

Στον όμορφο αυτό φυσικό χώρο,  καθίσαμε λίγη ώρα, απολαμβάνοντας τη φυσική ομορφιά του τοπίου. Αργά το απόγευμα αναχωρήσαμε για τη Χαλκίδα, όπου και διανυκτερεύσαμε.
Η όμορφη αυτή πόλη της Εύβοιας, με την πανέμορφη παραλία είναι φημισμένη για το μοναδικό φαινόμενο στο πορθμό του Ευρίπου, όπου τα νερά του διαύλου κινούνται συνεχώς, ενώ συγχρόνως αλλάζουν και φορά κίνησης, κατευθυνόμενα άλλοτε προς τον Βόρειο και άλλοτε προς το Νότιο Ευβοϊκό. Η αλλαγή στη φορά παρουσιάζει μια κανονικότητα ανά 6 ώρες περίπου.
Η βραδιά ήταν υπέροχη και όλοι την ευχαριστήθηκαν.

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑΪΟΥ: Νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε με για την Αθήνα. Η πρώτη μας επίσκεψη ήταν στο  βράχο της Ακροπόλεως, όπου είδαμε τον  μοναδικό και επιβλητικό Παρθενώνα,  έργο του Ικτίνου και Καλλικράτη  447 π. Χ, τον οποίο οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν χτίσει προς τιμήν της προστάτιδας τους θεάς Αθηνάς και ο οποίος αποτελεί σύμβολο της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. το Ερεχθείο με τις Καρυάτιδες, τα Προπύλαια, το ναό της Αππτέρου Νίκης κ.ά.  Θαυμάσαμε, επίσης, το θέατρο του Ηρώδη του Αττικού,  την Πνύκα, το μνημείο του Φιλοπάππου, το Λυκαβηττό κλπ.

Ακολούθησε η  επίσκεψη μας στο νέο μουσείο της Ακρόπολης, ένα πολύ σημαντικό και σύγχρονο μουσείο,  ένα από τα μεγαλύτερα και πλουσιότερα σε εκθέματα στον κόσμο. Περιλαμβάνει πλήθος εκθεμάτων που βρέθηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, αγάλματα, αετώματα, είδη καθημερινής χρήσης και λατρείας. Αναμφισβήτητα όμως, ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα του Μουσείου αποτελούν οι Καρυάτιδες, τοποθετημένες σε περίοπτη θέση, δίνοντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα  να θαυμάσει την τελειότητα της τέχνης του 5ου π.Χ. αιώνα.

Στο ανώτατο επίπεδο του μουσείου βρίσκεται η αίθουσα με την αναπαράσταση της ζωφόρου και των αετωμάτων του Παρθενώνα, όπου εκτίθενται όλα τα σωζόμενα στην Αθήνα γλυπτά του μνημείου. Οι διαφανείς υαλοπίνακες επιτρέπουν την άμεση οπτική επαφή με το αρχιτεκτονικό μνημείο από το οποίο προέρχονται, ενώ η αισθητή απουσία πολλών μαρμάρων τα οποία βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο, πληγώνει τόσο το μνημείο όσο και τον επισκέπτη.

Το μεσημέρι υπήρχε ελεύθερος χρόνος για φαγητό και βόλτα γνωριμίας με το κέντρο της πρωτεύουσάς μας.
Στη συνέχεια το ραντεβού μας ήταν στις 4.30 έξω από τη Βουλή για την προγραμματισμένη επίσκεψή μας. Εκπαιδευτικοί και μαθητές συναντήσαμε τον υπεύθυνο της επίσκεψης μας στο χώρο. Αρχικά οδηγηθήκαμε σε μια αίθουσα όπου μια υπάλληλος της Βουλής μίλησε στους μαθητές τόσο για την ιστορία του κτιρίου που φιλοξενεί το Εθνικό Κοινοβούλιο όσο και για τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
 Στη συνέχεια ανεβήκαμε στον πρώτο όροφο και οδηγηθήκαμε στην αίθουσα Ελευθέριος Βενιζέλος όπου κάθε χρόνο φιλοξενούνται οι περιοδικές εκθέσεις της Βουλής. Η φετινή έκθεση ήταν αφιερωμένη στο Ρήγα Φερραίο Υπήρχαν διάφορα αρχεία, εικόνες, χάρτες, βιβλία και αναφορές στη ζωή και το έργο του.

Στη συνέχεια κατεβήκαμε και πάλι στο ισόγειο και επισκεφθήκαμε την αίθουσα των συνεδριάσεων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καθίσουν σε κάποια από τα έδρανα των βουλευτών, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της συγκεκριμένης αίθουσας, τον τρόπο των συνεδριάσεων και της ψηφοφορίας, ενώ τους έδειξαν επίσης, πού κάθονται οι βουλευτές,   τα μέλη της κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της Βουλής. Μετά από τις απαραίτητες φωτογραφίες, ολοκληρώσαμε την επίσκεψή μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και   αναχωρήσαμε από το χώρο.

Βγαίνοντας πήγαμε στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, όπου πραγματοποιούταν αλλαγή φρουράς με τους Εύζωνες. Μια εντυπωσιακή τελετή που προκαλεί τον θαυμασμό όλων όσων βρίσκονται στο σημείο την ώρα εκείνη.

Το λεωφορείο μας παρέλαβε για να μας οδηγήσει στο ξενοδοχείο μας.  Αφού τακτοποιηθήκαμε, ετοιμαστήκαμε για τη βραδινή μας έξοδο στην ταβέρνα  «Λάζαρος» στο Παλαιό Φάληρο. Ήταν μια ευκαιρία να  χαλαρώσουμε, να απολαύσουμε την παρέα. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά και με χορό, κέφι και τραγούδι να περάσουμε μια βραδιά που έδωσαν μια ευχάριστη νότα στην εκδρομή μας.

ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΜΑΪΟΥ: Μετά το πρωινό επισκεφθήκαμε το Πλανητάριο προκειμένου να παρακολουθήσουμε στη θόλο, το ημισφαιρικό θέατρο εικονικής πραγματικότητας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ζωή στο Σύμπαν». Η ταινία του National Geographic, μετέφερε στην οθόνη του Πλανητάριου, εικόνες που παρουσίαζαν τη δυνατότητα ύπαρξης ζωής στο ηλιακό μας σύστημα.
Επόμενη προγραμματισμένη επίσκεψή μας ήταν στο Αστεροσκοπείο Αθηνών που βρίσκεται στο λόφο των Νυμφών.  Θεμελιώθηκε το 1842. Πρώτος Διευθυντής, ήταν και ο εμπνευστής του, καθηγητής Γεώργιος Βούρης,

Στο χώρο μας έγινε ξενάγηση από ειδικευμένο προσωπικό και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε αρκετές πληροφορίες που αφορούν το χώρο της αστροφυσικής και να δούμε διάφορα σημαντικά όργανα που διαθέτει το αστεροσκοπείο παλαιότερα και νεότερα αλλά και το χώρο του παρατηρητηρίου με το μεγάλο τηλεσκόπιο, γνωστό ως  «Τηλεσκόπιο Δωρίδη».

Ολοκληρώνοντας την επίσκεψη, δόθηκε ελεύθερος χρόνος για να αξιοποιηθεί από τον καθένα όπως επιθυμούσε.
Στις 3.30 η συνάντησή μας ήταν έξω από το Μουσείο των Ψευδαισθήσεων στο Μοναστηράκι. Ένα εντυπωσιακό Μουσείο που  περιλάμβανε πολλά αντικείμενα τα οποία σου έδιναν τη δυνατότητα των ψευδαισθήσεων, ολογράμματα, αυταπάτες, καλειδοσκόπια, καθρέπτες που άλλαζαν την εικόνα σου, εκπαιδευτικά παιχνίδια, παζλ, μαθηματικά τρικ και πολλά άλλα που όπως ήταν φυσικό ενθουσίασαν τα παιδιά, τα διασκέδασαν και απόλαυσαν την επίσκεψή τους στο χώρο.

Τελευταίος σταθμός του ταξιδιού μας, το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος  Σταύρος Νιάρχος.   Το ΚΠΙΣΝ, σχεδιασμένο από το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Renzo Piano Building Workshop, περιλαμβάνει τις νέες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, καθώς και το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος. Το τεράστιο αυτό έργο άνοιξε τις πύλες του στο κοινό πρόσφατα,  στις 23 Φεβρουαρίου 2017.  Μας δόθηκε η δυνατότητα να επισκεφθούμε τη βιβλιοθήκη, το τεράστιο πάρκο, με τους χώρους αναψυχής αλλά και να ανεβούμε ψηλά στο «Φάρο» για να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα.

Ολοκληρώνοντας και αυτή την επίσκεψη, το λεωφορείο μας μετέφερε  στο λιμάνι, καθώς είχε έρθει η ώρα να επιβιβαστούμε και πάλι στο πλοίο των Μινωικών γραμμών για το ταξίδι της επιστροφής.
ΤΡΙΤΗ 21 ΜΑΪΟΥ: Η άφιξή μας στο λιμάνι του Ηρακλείου σήμανε και το τέλος της εκδρομής μας, αφήνοντας μας ωστόσο με τις καλύτερες εντυπώσεις για μια εκδρομή που κύλησε όμορφα και χωρίς απρόοπτα.

Ευχαριστήριο

Ως Διευθύντρια του Σχολείου θα ήθελα να ευχαριστήσω τις εκπαιδευτικούς του Σχολείου Δρακάκη Γιάννη, Πετσαλάκη Μαρίνα, Τάνη Γρηγόρη και Ιεραπετρίτη Κατερίνα που συμμετείχαν στην εκδρομή και συνέβαλαν στην καλή οργάνωση και την επιτυχία της.

Να ευχαριστήσω επίσης, τους εκπαιδευτικούς αλλά και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις προσπάθειες που κατέβαλαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το εισιτήριο των παιδιών .
Τους γονείς και μαθητές που συμμετείχαν, για τη συμβολή τους στην ομαλή και χωρίς απρόοπτα υλοποίηση της εκδρομής, μιας εκδρομής που όλοι οι μαθητές περίμεναν με ανυπομονησία από την αρχή του σχολικού έτους.

Εύχομαι στα παιδιά καλή πρόοδο, να επιτύχουν όλους τους στόχους τους, να φτάσουν ψηλά και να απολαύσουν και στο μέλλον πολλές μαθητικές  εκδρομές που θα τους μείνουν αξέχαστες.